Insert in Controlm Database

Tools and several solutions to manage Control-M products
Post Reply
User avatar
sklrj
Nouveau
Nouveau
Posts: 13
Joined: 20 Mar 2007 12:00

Insert in Controlm Database

Post by sklrj » 29 Apr 2008 1:00

Bonjour,

J'ai mis à jour des quantitatives ressources sur un job en ligne de commande sur la base Controlm car je souhaite rajouter les quantitatives ressources sur un grand nombre de jobs.

Lorsque je vérifie avec un select sur la base Controlm ma quantitative ressource existe bien sur le job. Toutefois lorsque je fais un download de la table à partir de l'EM, celle-ci n'apparait pas ?
Lorsque je fait un Order du batch, la quantitative ressource n'apparait pas non plus ??!!
Auriez vous une idée ? Comment mettre à jour la base de l'EM ?

Hello,
I updated quantitative ressource on an on-line job of command on the base Controlm because I wish to add the quantitative ressource on a large number of jobs.

When I verify with a select on the base Controlm my quantitative ressource exist, on the job. However when I make a download of the table from the EM, this one does not appear?


Thanks Sklrj

User avatar
fyot
Nouveau
Nouveau
Posts: 736
Joined: 26 Apr 2005 12:00
Location: PARIS
Contact:

Post by fyot » 29 Apr 2008 3:16

Hi

To update Control-M/EM you can use reset_ecs utility on your Control-M Server.

That utility could be launch throug ctm_menu.
Select Troubleshooting Menu and select Force Download.

User avatar
sklrj
Nouveau
Nouveau
Posts: 13
Joined: 20 Mar 2007 12:00

Post by sklrj » 30 Apr 2008 9:22

Hello, OK thanks !!!!

Y a t'il une autre solution pour mettre à jour les ressources quantitative en masse sur Controlm/EM en utilisant une commande BMC plutot que de faire des inserts dans la base.


Has you another solution to update the resources quantitative for a lot of jobs on Controlm / EM by using a command BMC because i didn't want to use command insert into the database.

User avatar
fyot
Nouveau
Nouveau
Posts: 736
Joined: 26 Apr 2005 12:00
Location: PARIS
Contact:

Post by fyot » 30 Apr 2008 10:15

Bonjour

Je ne connais pas de solution BMC pour un update en masse.
La solution que je proposerai serai de générer automatiquement un script shell contenant les commandes de mise à jour ou de création des ressources quantitative avec ecaqrtab

******************************************************************
Hi

I do not know BMC solution for a mass update.
The solution I propose will automatically generate a script containing shell commands to update or creation of quantitative resources with ecaqrtab

User avatar
J-Man
Nouveau
Nouveau
Posts: 18
Joined: 04 Dec 2009 12:00
Location: BC

Post by J-Man » 07 Jun 2010 8:08

ecaqrtab just lets you alter the availability of a Quantitative resource. The issue is this person wants to mass update the resource tab of a bunch of Control-M jobs. I have the same requirement.

Post Reply